joi, 4 august 2011

despre transport

În Germania camioanele şi autocarele dau prioritate bicicliştilor. Normal, aici probabil e foarte greu să negociezi cu poliţistul, pentru că poliţistul are probabil un salariu decent şi ştie foarte clar că poate fi dat afară dacă negociază cu contravenienţii. Poate că exagerez un pic crezând că aici se înţelege că o bicicletă în plus în trafic înseamnă o maşină în minus, dar concluzia este că se respectă regulile. Pe de altă parte mi se pare cam aiurea să opreşti un autobuz ca să treacă o bicicletă, dar astea-s regulile.
În Germania rişti să te calce tramvaiul dacă eşti cu capu-n nori pentru că este foarte, foarte silenţios. Am mai zis asta parcă dar simt nevoia să accentuez ideea. Tramvaiele din Bucureşti ar trebui date la fier vechi, cu linii cu tot. Dup-aia, ori aduse tramvaie şi linii nemţeşti, ori puse troleibuze cu aceleaşi privilegii ca tramvaiele. Cred că rămân la ideea cu troleele, că tramvaiele n-am fi în stare să le exploatăm cum trebuie şi tot ar ajunge să trăncăne.
În Germania e imposibil să dormi în cămin dar poţi dormi foarte liniştit la 200m de gară. Am observat că în Germania trenurile nu claxonează, cel puţin nu în oraş. De ce oare? Deşi sunt mai silenţioase ca cele româneşti, se aud suficient de bine ca să nu fie nevoie să honcăne goarna la fiecare sută de metri. Înţeleg că la noi sunt obligaţi de un regulament să claxoneze, dar dacă în Germania se poate să nu, înseamnă că regulamentul nostru e de vină. Ca explicaţii posibile îmi vin în cap următoarele:
* în Germania nu umblă oile pe calea ferată
* în Germania nu umblă oamenii pe calea ferată
* în Germania nu trebuie atenţionaţi şoferii să nu forţeze bariera
* în Germania nu coboară lumea din tren să fumeze în cele 2 minute cât opreşte trenul în gară, sau dacă o fac, e suficient să le facă un semn cu mâna conductorul, nu trebuie să şi fluiere şi claxoneze
* conductorilor români le place să tragă de goarnă - şi mie mi-ar plăcea
* dracu ştie
Sunt convins că deşi în Germania au fost accidente feroviare mult mai nasoale ca-n România, ele nu s-au petrecut din cauza lipsei claxonului ci din cauză că aici trenurile merg. Repede. În Germania poţi să-i zici pe lângă "cale ferată" chiar şi "linie ferată" pentru că e dreaptă.
În ultimul rând am observat că în Germania muştele sunt mai puţine şi mai colorate. Au tot felul de reflexii iridescente. Da, muştele intră la categoria transport: se transportă pe ele foarte eficient plus ce microbi or mai transporta.

Un comentariu:

  1. "În ultimul rând am observat că în Germania muştele sunt mai puţine şi mai colorate." - La noi cred că-s acoperite cu fum și de aia par toate negre :D

    RăspundețiȘtergere