vineri, 8 iulie 2011

Despre vorbit

E 11 noaptea trecut, grătarele s-au stins, berea e pe terminate şi cele trei cercuri de studenţi de pe pajişte s-au strâns într-unul singur, atât de dens încât e compus din două rânduri. Neavând ce face şi stând ca animalu-n cuşca de la zoo, m-aş fi dus şi eu, dar habar nevorbind limba ce dracu'.
Stau şi mă întreb la ce mi-au folosit cei 8 ani sau câţi dracu' am făcut de franceză. O fi fost mai bine dacă făceam germană? Având în vedere că odată la 2-3 ani când mă uit pe TV5 nu înţeleg mai mult de un sfert din ce zic ăia, probabil că nu. Adică să dau bună ziua, să cer 2 beri şi să număr până la 10 mă descurc oricum, dar între a şti atât şi a putea purta o conversaţie e cale lungă şi din experienţa cu franceza calea asta ori o parcurgi până la capăt ori degeaba. Dovadă în plus colegii români care au făcut câteva luni cursuri de germană nu pot nici ei purta o conversaţie. Poate învăţam mai multă franceză dacă era ceva interesant pe TV5. Poate învăţam germană dacă se făceau/difuzau desene animate mişto în germană. Engleză aşa am început să-nvăţ, orice ar zice idioţii care propun să se dubleze nu numai desenele, dar şi filmele în română. În Germania am impresia că-s dublate toate şi poate că d-aia trebuie să-l iau pe colegul de birou să-mi negocieze chiria pe cameră. Că nah subtitrările nu-s bune, te ajută şi să-nveţi limbi străine şi să citeşti limba proprie, ceea ce e în mod evident nasol. Da, mâine trebuie să părăsesc căminul înalt şi modern zis şi International Guesthouse şi să mă mut într-un cămin mai mic şi mai puţin modern. Camera cică are 11 metri pătraţi. 11,01 de fapt, cum scrie pe site cu tradiţionala precizie nemţească. Asta în care-s acum pare un pic mai mare, dar nu cred că are mai mult de 14-15. Oricum, mi se pare suficient de mare; cealaltă pare cam înghesuită. Măcar mă mut un pic mai departe de biserică. N-o să mă mai scoale clopotele dar se zvoneşte că n-o să pot dormi de petreceri şi de clubul de la subsol. Să mă defec sub un unghi larg în ea de viaţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu