duminică, 10 iulie 2011

despre mărunţiş

Pentru că totul e superb şi problemele majore le-am rezolvat :p voi aborda acum problemă banală.
În România nu prea mă preocup de mărunţiş. Lucrurile pe care le cumpăr de la chioşc au în general preţ rotund şi lucrurile pe care le cumpăr de la magazin le plătesc în general cu cardul. Nu mă pomenesc aproape niciodată cu monede sub 10 bani. De cele de 50 se scapă repede, de cele de 10 se scapă în automatul de cafea. Mai există de 20? Parcă nu, tot timpul primesc 4 de 10 şi priviri urâte când n-am mărunţi. Habar n-am, deci nu mă preocupă mărunţişul, q.e.d.
În Germania nu acceptă Visa la supermarket-ul pe care-l folosesc de obicei (!!!), deci trebuie să mă descurc cu cash. Inevitabil mă umplu de mărunţiş, care e mult mai variat decât la noi. Câteodată încerc să plătesc cu monede suma fixă, câteodată nu - în special când e coada lungă în spate şi oamenii comentează că puştiul de la casă a băgat rola invers în casa de marcat şi a trebuit să aşteptăm 5 minute până a venit cineva să-l rezolve (se întâmplă mai des decât vă imaginaţi). E nasol să car un sfert de kil de monede în buzunar şi să caut prin morman valorile potrivite. Deci am o grămadă de cenţi, bicenţi şi pentacenţi. De valorile mai mari se scapă repede la casă, la bilete de transport, la şaormerie sau la maşina de spălat. Problemă: ce să fac cu mărunţişul?
* să-l strâng în borcan şi să-l duc la bancă să-l schimb? Mi-au zis nemţii că se practică. (penibil + lene)
* să plătesc cu 50 de monede de 1 cent în loc de una de 50? (penibil + priviri urâte)
* să-mi fac MasterCard? (înc-un cont+card pe cap, priceless) * să fac petiţie la supermarchet să accepte şi carduri Visa? (penibil + nu vorbesc nemţeşte)
* să fac petiţie la UE să desfiinţeze monedele de 2 şi de 20 cenţi, măcar să fie mai uşor de căutat printre ele? (LOL)
* să-i dau la cutia milei? (nu, că mă trezesc cu clopotele)
* să-i dau la cerşetori? (nu, că nu sunt, şi şi dac-ar fi s-ar uita urât la mine)
* să-i topesc şi să valorific cuprul? - s-ar putea să fie o idee bună! Staţi să vorbesc cu tipul cu 500 de amperi.

Un comentariu:

  1. Pai, deci, injust ca nu-ti merge cu cardul. E un iad atunci si te inteleg.

    Tot ce pot sa-ti zic este sa iti tii in portofel echivalentul in monezi a ~5-20 euro, sa zicem, in monezi cat mai mari. Cele mici le aduni si le grupezi in grupuri de 1 euro sa zicem, si cand te duci cu specific business care stii cat o sa coste, iei din alea cat iti trebuie.

    Ceva de genul. :D

    Si inveti si tu sa le folosesti / sa calculezi cu ele mai repede.

    RăspundețiȘtergere