sâmbătă, 16 iulie 2011

despre distracţie

În Germania lumea se distrează, ca oriunde pe glob. Zic oriunde pe glob cu convingere: cred că şi-n cele mai sărace zone copiii se distrează jucându-se cu beţişoare şi pietricele în nisip; şi în zonele de război lumea se distrează - am citit recent un articol despre astronomii amatori din Afganistan şi pericolele pe care le sfidează.
Revenind la Germania, uite un exemplu de distracţie: se bea până la 1 noaptea, se ia o găleată de apă (sper că era apă!), se caută un geam deschis la etajele inferioare ale căminului, se aruncă apa în el şi se fuge. Idioţi sunt peste tot pe glob. Noroc că stau la 3 şi apă e mai puţin probabil să-mi intre, dar deja începe să-mi fie frică de sticle, animale moarte, căcat sau fumigene. Parcă n-am chef să-i explic administratorului în gergleză de ce a luat foc perdeaua.
Oamenii de la facultate mi-au zis că e normal să fie petreceri în cămin tot timpul şi că să-mi iau dopuri de urechi de la farmacie. Am zis că nu-mi bag dopuri în urechi din principiu, dar ar fi o soluţie să-mi bag sticla-n el de stagiu. Acum bineînţeles că "e normal" nu implică vreun acord ci doar că aşa stau lucrurile de obicei. Şi bineînţeles că n-am nimic cu ideea de petrecere vineri seara, şi eu petrec în Bucureşti. Am ceva cu ideea de gălăgie marţi la 3 dimineaţa, atât. Ţin minte când am fost în Sibiu la concert acum mulţi ani, când era capitală culturală europeană, că primarul neamţ şi mare, mare gospodar a închis concertul la 12 noaptea ca să nu fie gălăgie. Păi bine mă, noi venim cu miile şi vă pompăm la economia locală şi voi nu sunteţi pregătiţi cu o gară decentă sau măcar cu mâncare la fast-food şi pe lângă asta mai opriţi şi concertul că-i prea târziu şi gălăgie. Care concert e un eveniment anunţat cu juma' de an înainte. În Germania pe de altă parte petrecerile zilnice din cămin nu se opresc la 12. Nu ştiu cum să comentez, trageţi voi ce concluzii credeţi.
În altă ordine de idei am aflat de ce closetul împroaşcă juma' de baie când tragi apa: e franţuzesc. Mama voastră de dizainări habarnişti cu formele voastre căcăcioase. Un veceu, o maşină sau un lift trebuie în primul rând să meargă bă, dup-aia s-arate bine. Ălea nemţeşti în general fac şi una şi alta.

Un comentariu:

  1. Bine ai venit in viata de camin!

    Eu cand am fost la Nantes intr-o noapte s-au apucat unii care pierdeau timpul pe strada din spatele caminului sa se certe cu unul de la etajul 5 (eu stateam la 4), si s-au certat rau, si au aruncat aia de jos cu diverse chestii - printre care si sticle si bile de vopsea - iar tipul de sus a aruncat cu diverse alte chestii, printre care telefonul mobil. La momentul ala m-am gandit ca poate sa stau cu geamul de peste 2 metri patrati complet deschis nu e cea mai buna idee. (ceea ce am continuat sa fac, insa)

    RăspundețiȘtergere